Készítette: Gwafton - A feltöltő saját munkája, CC BY-SA 3.0,

https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16267720

Puli,

a városi törpeautó
 

Forrás - wikipedia.org

 

A Puli egy magyar autótípus (kétszemélyes városi törpeautó) volt, amelyet 1986-tól 1998-ig a hódmezővásárhelyi HÓDGÉP gyártott.

Tervezője Szolár Tibor.
A francia piacra szánták, mert Franciaországban az ilyen kis teljesítményű járműveknek a vezetéséhez az 1980-as években nem kellett B kategóriás gépjárművezetői engedély. 1986-ban francia megrendelésre három prototípus példány készült el a Puli nevű városi kisautóból. Az 1990-es években gyártottak egy elektromos modellt is Puli Pinguin néven, amelyben Pinguin márkájú akkumulátorok voltak.
A kisebb (összesen pár száz darab) külföldi siker ellenére a hazai forgalmazás nem lett sikeres, a kis gyártott darabszám (napi kettő) és az ezzel nyilvánvalóan összefüggő magas ár miatt.
Számos mechanikai alkatrésze korabeli Škoda-, Lada- vagy Polski Fiat-alkatrésznek felelt meg, amelyek utánpótlási lehetősége Magyarországon akkoriban egyszerűbbnek látszott.

A városi kisautó jellegnek megfelelően, felépítésében alkalmaztak olyan műszaki megoldásokat, amik lehetővé tették a kisméretű (hossza 2,46 m, szélessége 1,40 m, magassága 1,42 m), kis tömegű (saját tömeg: 350 kg) jármű elkészítését. Manőverezési képessége igen jó volt: fordulási körátmérője 6,8 m.
A karosszéria acéllemezzel kombinált, üvegszálerősítésű poliészterből készült, háromajtós kivitelben, a tetőrészbe beépített napfénytetővel.

Az erőátvitelt fokozatmentes automatikus tengelykapcsolóval oldották meg. A jármű hasznos terhelhetősége 200 kg volt. Csomag- vagy áruszállításra az ülések mögötti, 300 literes csomagtér nyújtott lehetőséget.
A HÓDGÉP a két személy közlekedésén túlmenően bevásárlásra és közüzemi szolgáltatások (posta, villamos művek, gázművek) járművének szánta a Pulit ..

folytatás

kezdőlap